まずはタイトルの見直しだ!

先日は、中間発表に向けた自分の研究のタイトルを投稿しました。

 

研究初心者の自分には気づけなかったこと、そして恥ずかしいことではありますが、なんでも素直に・・・の自分なので、いいかなって思っています。

 

nativeの先生からもfacebookを通して励ましとアイデアをいただきました。

 

タイトルはシンプルに、製本した際に、背表紙にも入るくらいで、とアドバイスをもらいました。

 

その上で、

 

An Implication for Japanese English Teachers in Junior High Schools to Get Their Students More Involved in Class and Learn How to Interact With Each Other

Through the Analysis of the lessons by two teachers,
Focusing on the IRF Aspect of Their Interaction with the Students

という旧タイトルから、

 

Implications for Japanese Junior High School English Teachers to improve students' active participation and interactions

A case study of two teachers, focusing on IRF

というsuggestionをしていただきました。

 

おお!

 

大きく洗練されたような・・・

 

うれしい!

 

ありがたい!

 

Ted、ありがとうございます!!

 

さあ、次のステップだ!